"У средишту пажње у настави треба да буде ученик. Треба полазити од тога шта можемо очекивати од ученика и чиме га можемо оптеретити. Планиране активности треба да су у складу са могућностима ученика и његовим искуством и потребама.
Задатак наставника јесте да својим компетенцијама осигура постизање циљева образовања и васпитања и стандарда постигнућа, уважавајући принципе образовања, предзнања, потребе, интересовања и посебне могућности ученика.
Реформа образовног система тражи од наставника промену улоге– старе (испоручилац информација, предавач, испитивач) у нову (водич/ментор, стратег наставног процеса, организатор наставе, саветник, интелектуални вођа, управљач наставним процесом у коме се зна шта ко ради, чиме се служи и какве би резултате требало да оствари).
Морамо бити свесни да свакодневицу ђака у 21. веку у великој мери одређују рачунар, медији, интернет и мобилни телефон. Све већи део знања ученика потиче из ваншколског окружења.
Школа ће сачувати утицај на ученике ако од мноштва извора знања што више њих уведе у свој видокруг, уједини их и помогне ученицима у вредновању, одабиру и коришћењу информација које стижу различитим каналима."
Проф. др Жарко Обрадовић, министар просвете Републике Србије
КОРИШЋЕЊЕ МОБИЛНОГ ТЕЛЕФОНА У НАСТАВИ
Мобилна комуникација је данас свакодневни део живота ученика и тај процес се све више
наставља; зато ће,
пре или касније, постати и свакодневна пракса у настави као раније видео,
рачунар и коришћење интернета.
Данашњи телефони достижу капацитете персоналног рачунара, могу стати у џеп и пружају приступ разним информацијама и изворима података било где на земљиној кугли.
Ова предност је веома значајна и може се искористити у извођењу наставе.
Истраживање је указало на осетну разлику између мишљења наставника и ученика, што је
уобичајено код увођења нових технологија (рачунара, пројектора, интернета), које су данас
већ апсолутно прихваћене.
Наравно, приликом прихватања ИКТ алата највећа баријера је
финансијског и психолошког карактера (Намесзтовсзки, 2008) и,
пошто наши наставници истински не препознају право место оваквих стредстава у настави, а тиме и могућност да се настава организује на начине који би подстицали емaнципаторну функцију учења у њој, односно омогућили самоодређено и самоорганизовано учење и помоћ да се олакша функционална аутономија мотива – радије занемарују овакав вид наставе, што је последица њихове недовољне упућености у дидактичко-методичке могућности примене савремених ИКТ уређаја.
МОБИЛНИ ТЕЛЕФОНИ НОЋНА МОРА ПРОСВЕТНИМ РАДНИЦИМА: УМЕСТО ДА УЧЕ, ОСНОВЦИ НА ЧАСОВИМА ПРАВЕ СЕЛФИЈЕ И ВИДЕО-КЛИПОВЕ
Не можете пронаћи свој пут у свету технологије ако не умете да читате, пишете, рачунате, поштујете друге и радите као тим
Не треба деци да се забрањују мобилни телефони, већ да се уреди њихова употреба.
Важно је да им телефони не звоне на часу, да њима не снимају наставнике и вршњаке, да их не извргавају руглу на друштвеним мрежама, да не снимају измишљене туче...
Није поента у одузимању телефона на часу...
каже Младен Шарчевић министар просвете Републике Србије
Министар каже да ће и овај сегмент поштовања дисциплинских правила улазити у оцењивање школе. Па, ако школа буде лоше оцењена због великог броја приговора родитеља или због лоше дисциплине и добије мање новца, онда ће, додаје, директори сигурно размислити о томе како да побољшају понашање ученика.
Нема коментара:
Постави коментар
Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!