Добро дошли на наш блог

Добро дошли на наш блог
На правом сте месту!

Verba volant scripta manent

Речи лете, написано остаје.

abskolanis блог су покренули (Април 2007.) и уређују ученици некада Административно-биротехничке школе у Нишу сада већ ПРАВНО-ПОСЛОВНЕ ШКОЛЕ НИШ. ЗИДНЕ НОВИНЕ наше школе - на интернету! Овде ћете наћи све доступне информације о ПРАВНО-ПОСЛОВНОЈ ШКОЛИ НИШ о ученицима и њиховим активностима. Циљ нам је да што свеобухватније представимо живот и рад у нашој (и вашој) школи а све због садашњих, бивших и највише будућих ученика. Надамо се да смо развој интернет технологије дочекали спремни и да ћете имати све информације које вам могу бити занимљиве или од користи ...

Happy New School Year!

Happy New School Year!
Свуд' пођи ал' кући дођи! ........ Следе чланци - New Posts тј.нове поруке са разним садржајима и линковима до сродних садржаја или детаљнијих објашњења, слика, или других сајтова... Верујемо да ћете се увек враћати на наше странице!

Напомена: потражите линк - Старији постови и видите све!

Напомена: потражите линк - Старији  постови и видите све!
Ако Вам се учини да превише времена треба да се учита страница УВЕРАВАМО Вас да је то само због обиља материјала а не због грешке, сматрали смо да је боље да овако поставимо ствари да би одмах имали јасну слику о садржају блога него да нешто не видите! Ваше стрпљење ће бити награђено занимљивим садржајем.

Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте добродошли!

Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте  добродошли!
Драго нам је да се опет видимо!

субота, 4. август 2018.

Срећан распуст!



мапа


У остваривању својих права ученик не сме да угрожава друге!

'' МЛАДИ НЕ ТРЕБА ДА БУДУ
 САМО БЕЗБРИЖНИ, ВЕСЕЛИ, СРЕЋНИ, 
ВЕЋ ОСПОСОБЉЕНИ ЗА САМОСТАЛАН ЖИВОТ
И ПРИПРЕМЉЕНИ ЗА МНОГЕ ПРОБЛЕМЕ, ТЕШКОЋЕ И ПРЕПРЕКЕ.
ЖИВОТ СЕ САСТОЈИ И ОД ЈЕДНИХ И ОД ДРУГИХ.
СРЕЋОМ И НЕСРЕЋОМ ТРЕБА ОВЛАДАТИ, 
ДРЖАТИ ИХ ПОД КОНТРОЛОМ РАЗУМА!''

Из наше Архиве

Како би се сваком ученику омогућило остваривање и заштита права утврђених Законом, успостављена су
ПРАВИЛА  ПОНАШАЊА  УЧЕНИКА  У  ШКОЛИ
У остваривању својих права ученик не сме да угрожава друге у остваривању права
Обавезе ученика су да:
  • на време долази на час – свако закашњење се евидентира и повлачи за собом неоправдани изостанак који мора благовремено правдати
  • редовно похађа наставу, стиче знања, овладава вештинама, стручним и општим знањима и уредно извршава друге обавезе у процесу образовно-васпитног рада
  • поштује школска правила, одлуке директора, наставника и органа Школе
  • савесно ради на усвајању знања, вештина и вредности прописаних школским програмом
  • не омета извођење наставе и не напушта час без претходног одобрења наставника
  • поштује личност других ученика, наставника и осталих запослених у Школи
  • у Школу долази прикладно одевен за радне активности ( није дозвољено ношење кратких панталона, одеће која не покрива стомак или леђа и слично), брине се о личној уредности и хигијени, хигијени школских просторија и школске средине у целини
  • брине о својим одевним предметима, прибору, опреми и другој имовини, а посебно за време трајања школских одмора
  • чува од оштећења школску имовину, односно имовину других организација за време посета или извођења дела програма образовно-васпитног рада ван Школе
  • чува ђачку књижицу, сведочанство и друге јавне исправе које издаје Школа
  • се дисциплиновано понаша у учионици и другим просторијама Школе за време трајања наставе, других облика образовно- васпитног рада (испита, културних, спортских и других активности) и школских одмора
  • међусобне неспоразуме и сукобе са ученицима решава у оквиру одељењске заједнице, уз посредовање одељењског старешине, психолога, дежурног наставника, помоћника директора или директора
Ученику је у Школи забрањено да:
(теже повреде обавеза ученика)

  • дискриминише
  • чини насиље, злоставља и занемарује
  • самовољно решава међусобне сукобе употребом оружја или оруђа и физичке силе, односно да изазива, учествује  или подстиче  тучу како са ученицима Школе, тако и са другим лицима која дођу у просторије Школе
  • у просторије Школе доводи лица са стране
  • уноси оружје, оруђе и друга средства којима се могу нанети озледе, угрозити живот ученика и запослених, односно нанети штета школској и личној имовини
  • уноси, односно користи алкохол, опијате, наркотичка и друга средства са психоактивним деловањем, која могу угрозити здравље ученика
  • пуши у просторијама Школе
  • омета наставу пејџером, мобилним телефоном, вокменом и другим средствима комуникације и ласерске технике
  • употребом мобилног телефона, електронског уређаја и других средстава угрожава права других или вара у поступку оцењивања
  • уништава, оштећује, скрива, износи, преправља или дописује податке у евиденцији коју води школа или друга организација, односно орган
  • преправља или дописује податке у јавној исправи коју издаје школа или орган, односно исправи коју изда друга организација
  • уништава или краде имовину школе, привредног друштва, предузетника, ученика или запосленог
  • пише по школским зидовима, клупама, столицама, паноима и постерима или на други начин оштећује и уништава школску имовину
(ПОВРЕДА ЗАБРАНЕ БИЋЕ САНКЦИОНИСАНА У СКЛАДУ СА ЗАКОНОМ)

Да се подсетимо

''Циљ образовања је велик:
да се телесне снаге развијају, нарави украшавају,
ум просвећује и срце облагорођује.
И због тога читав процес образовања мора да буде
недељиво јединство стицања знања и моралног усавршавања.
Ученост без морала не вреди, а морал без учености не може.
Чак и урођена ''доброта срца'', ако њоме не управља просвећени разум, може да одведе у зло.''
Доситеј Обрадовић
ПРАВИЛА ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА У ШКОЛИ
Да бисте професионалац у свом послу били ова правила  мора да сте већ усвојили...
ЗАКОНИ ДОБРЕ НАСТАВЕ

'' Није знање знање знати, већ је знање знање дати.''
'' Знање је као и љубав. Када се дели са другим оно се увећава.''
Не сматрајте да је ваш предмет најзначајнији: мислите како је велико задовољство то што су ученици заинтересовани за то о чему говорите.
Предавање не учите напамет, само разумите оно што предајете.
Не заборавите да су предавања ученицима показатељ ваше компетентности.
Имајте белешке или изводе предавања при руци, али их не користите. Добар глумац не треба суфлера.
Допустите себи незнање на часу, али не дозволите  да ученици остану ускраћени за одговор на неком од наредних часова.
С обзиром да непогрешивих нема, не постоји дилема. Само онај ко ради тај и греши, али се то лако реши,  јер грешке служе да са више воље покушате другачије и боље.
Никада се не шалите шале ради, него само у служби онога што причате.
Не претпостављајте да тишина у учионици значи да су ученици разумели ваше предавање. Ученици могу бити збуњени.
Обратите пажњу на реакције ученика на часу.
Добар учитељ гаји креативност ученика дајући информације.
Не мешајте добру наставу са добрим испитивањем, нити добро испитивање са добрим оцењивањем.
Предавање је једна ствар, испитивање друга, а оцењивање и вредновање трећа. Добар наставник мора савладати сва три сегмента наставног процеса.
Увек почните и завршите своје предавање на време.
Не ловите незнање, већ знање ученика.
ПЛАНИРАЊЕ НАСТАВНОГ ПРОЦЕСА, ИЗБОР НАСТАВНИХ САДРЖАЈА И МЕТОДА, ОЦЕЊИВАЊЕ УЧЕНИКА
Држите предавања претпостављајући да ученици желе да уче и науче, а не само да добију добру оцену.
Одговорите на сва питања ученика најбоље што можете, пошто постављено питање ретко прави проблем само једном ученику. Питање ученика није упадица, већ изазов да се одговор угради у остатак предавања.
Постављајте питања у току предавања: ученици формирају приступ учењу управо на основу типова задатака које им у току предавања поставите.
Не заборавите да нагласите нови термин или појам и разјасните га ученицима.
Не мешајте предавање са диктирањем: прво је креативан процес у коме ученик активно учествује, друго је механички задатак, пасивно записивање за касније разумевање.
Примерима обогатите предавање – било да их наводите ви или сами ученици.
Применом активних метода у настави учинићете час занимљивијим, ефектнијим и ефикаснијим.
Кључне информације и подаци, а не опширна предавања су оно што ученици траже и очекују. Ово прво лако памте, а друго их смара. 
Евалуација часа од стране ученика је повратна информација за вас. Имаћете прави увид у то шта сте и како радили у протеклих 45 минута.
Наставници никада не дају оцене. Ученици их заслужују. Зато искључите емоције.
Оцена није резултат само усмене или писмене провере знања, већ свеукупне активности ученика и њиховог ангажовања.
Образложити ученику оцену значи пружити му повратну информацију након одговарања. Кад зна шта и колико не зна  лакше ће то научити.
Не оцењујте ученика у његовом одсуству.
https://issuu.com/ppskolanis/docs/pravila_pona__anja_nastavnika_u___k
 
Join me on Facebook Follow me on  YouTube