Међународни програм процене ученичких постигнућа
ПИСА (
Programme for
International
Student
Assessment) је у овом тренутку
највеће међународно истраживање у области образовања. Реализује се у организацији ОЕЦД-а од 1997. године. Тестирања ученика организују се сваке три године (2000, 2003, 2006, 2009, 2012…), а основни циљ је да се омогући земљама учесницама да доносе стратешке одлуке у образовању на основу емпиријских података о постигнућима ученика и условима у којима се они школују.
Тестовима се процењују знања која су ученици стекли током школовања. У ПИСИ је уобичајено је да се уместо термина знање користи израз писменост или компетенција:
писменост да би се указало да је реч о оним знањима која се сматрају образовним капиталом који је ученику неопходан да би наставио школовање и да би се успешно снашао у личним и професионалним улогама у којима ће се, као одрасла особа, наћи;
а бити компетентан у овој студији не значи само да је неко стекао одговарајућа знања, већ и да зна када и како може да их примени.
Другим речима, нагласак је на функционалним знањима, а сви задаци који се налазе у тестовима везани су за реалне ситуације у којима се ученици могу наћи.
Писменост се испитује у три главна домена: математика, читање и природне науке.
Поред тога, тестови обухватају и питања којима се процењују финансијска писменост ученика и њихове глобалне компетенције. За сваку земљу која учествује у испитивању саопштавају се подаци о просечном постигнућу (аритметичка средина) ученика у свакој од испитиваних области...
Извор:
http://pisa.rs/
Милорад Гавриловић, директор Правно-пословне школе Ниш
је за Белами телевизију је изјавио
да је убеђен да ће се ученици потрудити да поправе рејтинг Србије на овом тестирању, а да је и мисија школе управо да се стекну функционална знања, да ученици савременим методама уз спој теорије и праксе, буду оспособљени за самостални и ефикасни рад одмах по завршетку школовања.
Поред тестова знања, примењују се и упитници за ученике и за школе.
Њима се прикупљају подаци о различитим факторима који могу бити релевантни за постигнућа, нпр. материјални и образовни ресурси којима породица располаже;
став ученика према учењу, мотивација за учење, стратегије и навике у вези са учењем; оспособљеност ученика да примењује савремене информатичке технологије, и допринос школе информатичкој писменост;
различити аспекти функционисања школе као што су:
карактеристике наставника (ниво образовања, професионална мотивација, стилови рада), величина разреда, састав (хомогеност или хетерогеност), клима у учионици и школи,
однос наставника према ученицима, осећање припадања школи, школска анксиозност; материјални ресурси којима школа располаже, начин финансирања (државна или приватна), процес управљања и доношења одлука, укљученост родитеља у процесе и одлучивање у школи, итд.
Тестирање у Правно - пословној школи Ниш обављено је 10. 05. 2018. у учионици 25, у две групе од 09.00 и 14.00 сати. Методом случајног узорка предвиђено је да у тестирању учествује 53 ученика који имају 15 година.
Нису учествовала само три предвиђена испитаника: једна ученица је болесна, једна је одсутна - на међународној размени ученика у Словенији и једна је у међувремену прешла у другу школу.
Јелена Младеновић,
стручни сарадник-школски психолог Правно - пословне школе Ниш, која је у овом истраживању била школски сарадник
и координатор, рекла нам је да је цео поступак спроведен како је и предвиђено и да је она
презадовољна односом ученика према постављеним обавезама и њиховим понашањем.
(Они који је познају, сигурно знају да се оваква њена оцена и јавна похвала морала и заслужити, па зато искрено честитамо ученицима првог и другог разреда, учесницима ПИСА тестирања и надамо се да ћемо ускоро моћи да пишемо о њиховим новим успесима и достигнућима!)
Ученица Јана Милојевић, као учесник ПИСА тестирања, и
Гордана Арсић, професор српског језика и књижевности која предаје тим ученицима су имале да кажу нешто на ту тему у емисији ТВ БЕЛАМИ
Између редова https://youtu.be/ba6U0RQdlgI (видео више није доступан)
Insights and Interpretations
Србија заузела 45. место на ПИСА тестирању, Кина и Сингапур у врху листе
Нема коментара:
Постави коментар
Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!