Happy New School Year!
Напомена: потражите линк - Старији постови и видите све!
Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте добродошли!
среда, 27. фебруар 2019.
УСКОРО! Најава за Такмичење у Беседништву
После одржаног локалног такмичења беседника у нашој школи жири је одлучио:
представнице Правно - пословне школе Ниш на
23. Републичком такмичењу у беседништву биће
Лана Здравковић IV 1
Маја Фолић IV 5
За њиховог ментора одређен је
Владимир Чолаковић, професор српског језика и књижевности,
коме је стављено у задатак да прати њихов рад и саветима и искуством са претходних такмичења
помогне да наша школа опет има запажене беседе и беседнике.
Срећно!
Имена представника из осталих школа учесника овог такмичења добићемо после 8. марта.
Да подсетимо:
Жири оцењује следеће елементе:
1. садржину беседе
2. форму – стил беседе
3. способност убеђивања
4. правилност говора
5. визуелни наступ
Све о ОВОГОДИШЊЕМ
23. Републичком такмичењу из Основа реторике и беседништва потражите ОВДЕ
Да појаснимо податке са плаката:
Прочитајте:
Прошлогодишњи (Беседништво XXII Ужице 2018.) победник је
Дарко Крстић ученик Правно - пословне школе Ниш:
понедељак, 25. фебруар 2019.
ЕРАЗМУС ПЛУС ПРОЈЕКАТ
„Емоционална интелигенција и предузетништво у средњем
стручном образовању“
од 1. септембра 2018. до 1. септембра 2020. године.
Кординатор пројекта је
Милица Младеновић, професор енглеског језика,
а учесници Ана Јанковић, Жаклина М.Вуковић и Јелена Јанковић, професори
економске групе предмета
Учесници
пројекта су школе:
Средња
школа "G.B.Bodoni“ из Парме у
Италији;
Средња
школа "Žil Feri la Kolin"
из Монпељеа у Француској;
Средња
школа "Poviatove Centar "
из града Величка близу Кракова у Пољској;
Средња
школа "Morando Morandi" из
града Финале Емилија у Италији;
Средња
школа "Tehnološki licej Pukioza"
из града Трговиште у Румунији
Средња
школа „Правно- пословна школа Ниш“
из Ниша, у Србији.
Од 26. новембра 2018. до 01. децембра 2018. године поменуте професорке кренуле су на пут за
Мадрид заједно са ученицама четвртог разреда, IV-1, Иваном Синадиновић, Милицом Стојковић, Јованом Илић и Љуљетом Абази.
У школи „Ies Luis Bunuel“ Alcorcon имале су радионице на тему емоционална
интелигенција, одвојене радионице за ђаке и професоре. Имале су предавање
експерта D.Juan Gonzalo на тему „Емоционална едукација“.
Такође се договарало о наредним одласцима и задацима који се у међувремену морају обавити.
Такође се договарало о наредним одласцима и задацима који се у међувремену морају обавити.
По повратку са пута ученице су радиле на
изради логоа који ће се користити за овај пројекат. Имале су задатак да израде
лого који ће представљати слику осталих земаља, који је прилагодљив за
различите видове презентовања и тд.
Милица Младеновић и Јелена Јанковић ишле
су у Краков од 12. фебруара
до 16. фебруара
2019. Такође су имале предавање експерта на тему „Зашто је емоционална
интелигенција важна за професионални развој“.
Свака од земаља учесница је презентовала лого.
Изабран је лого који су урадили ученици школе из Мадрида који ће представљати
пројекат.
Током пројекта предвиђене су узајамне
посете свих седам учесника, тако да у априлу две наше професорке иду у
Трговиште, маја месеца смо ми домаћини и доћи ће по 4 учесника и 2 професора
свих 6 школа учесника. Три дана биће наши гости и учествоваће на Сајму
предузетништва које наша школа организује.
Угледни час - Предмет: економска географија
ПРЕЗЕНТАЦИЈА ПРОЈЕКТА У НАСТАВИ
МЕЂУПРЕДМЕТНЕ КОМПЕТЕНЦИЈЕ РАЗЛИЧИТИХ ГРУПА ПРЕДМЕТА
присутним ученицима и професорима кроз исцрпне и одлично направљене
Power Point презентације
на занимљив и симпатичан начин представили живот људи у 6 светских земаља.
У току припрема презентације, ученици - презентери су морали да истраже, одаберу и прилагоде изузетно велики број информација за овај вид преношења знања вршњацима.
И те како се могло осетити са колико жара и посвећености су они приступили овом задатку, а најјачи утисак свих присутних је да су уживали и презентери и посматрачи.
Предметни професори Ана Вељковић, професор економске географије и Александар Мишковић, професор економске групе предмета ће овај 23. 01. 2019. у свом портфолију обележити као један од успешнијих дана у својој пракси, а надамо се и као почетак редовног примењивања овог наставног метода који гарантује успех и задовољство и ученика и наставника.
Подсетимо се да су сви наставници одавно прошли обуку, неки су овај начин рада примењивали и примењују повремено, у већој или мањој мери, али после оваквих часова мислимо да је права штета не користити могућности које савремена технологија омогућава.
написао:
Задатак наставника јесте да својим компетенцијама осигура постизање циљева образовања и васпитања и стандарда постигнућа, уважавајући принципе образовања, предзнања, потребе, интересовања и посебне могућности ученика.
Реформа образовног система тражи од наставника промену улоге– старе (испоручилац информација, предавач, испитивач) у нову (водич/ментор, стратег наставног процеса, организатор наставе, саветник, интелектуални вођа, управљач наставним процесом у коме се зна шта ко ради, чиме се служи и какве би резултате требало да оствари).
Подсетимо се да су сви наставници одавно прошли обуку, неки су овај начин рада примењивали и примењују повремено, у већој или мањој мери, али после оваквих часова мислимо да је права штета не користити могућности које савремена технологија омогућава.
Проф.др. Жарко Обрадовић (у то време министар просвете Републике Србије) јејош 2011. за Школу будућности
написао:
"У средишту пажње у настави треба да буде ученик. Треба полазити од тога шта можемо очекивати од ученика и чиме га можемо оптеретити.Планиране активности треба да су у складу са могућностима ученика и његовим искуством и потребама.
Задатак наставника јесте да својим компетенцијама осигура постизање циљева образовања и васпитања и стандарда постигнућа, уважавајући принципе образовања, предзнања, потребе, интересовања и посебне могућности ученика.
Реформа образовног система тражи од наставника промену улоге– старе (испоручилац информација, предавач, испитивач) у нову (водич/ментор, стратег наставног процеса, организатор наставе, саветник, интелектуални вођа, управљач наставним процесом у коме се зна шта ко ради, чиме се служи и какве би резултате требало да оствари).
Морамо бити свесни да свакодневицу ђака у 21. веку у великој мери одређују рачунар, медији, интернет и мобилни телефон.
Све већи део знања ученика потиче из ваншколског окружења.
Школа ће сачувати утицај на ученике ако од мноштва извора знања што више њих уведе у свој видокруг, уједини их и помогне ученицима у вредновању, одабиру и коришћењу информација које стижу различитим каналима."
а ми о томе известили овде: http://abskola.blogspot.com/2011/10/skola-buducnosti.html
субота, 23. фебруар 2019.
Пријавите се на:
Постови (Atom)