Странице

субота, 31. октобар 2020.

Инфраструктура

 или, одговарајући простор и опрема...

јесу 
НЕОПХОДАН али
 НЕ и ДОВОЉАН услов 
за постизање 
УСПЕХА!

Поред квалитетних услова за рад и несумњиво квалитетних ученика 
(јер то говори праг уписа)
за постигнуте успехе највише су заслужни наставници!


Адолесценти су у најбурнијем периоду живота и суочени су с бројним задацима који су пред њима. Они  с  тим задацима некад излазе на крај, некада беже од њих или се осећају заглављено, а наставници у  школи виде израз њихове немоћи.
С друге стране, као наставник сте притиснути и захтевима професије и потребама и изазовима адолесценције у учионици и с мање или више успеха излазите на крај са свим тим.
Често је тешко препознати шта се крије иза понашања адолесцената, 
па сте некад љути на њих, некад се осећате беспомоћно или, изазвани њиховим понашањем покушавате да некако добијете битку.   
Неки наставници адолесценте једноставно не разумеју јер нису имали прилике да током студија науче понешто из педагогије, а у школу су дошли случајно, трагајући за послом. Себе виде искључиво као преносиоце знања.
Неки први пут улазе у учионицу из студентске клупе, и не знају да ли треба да буду другари са ученицима како би им они поверовали да су, иако са супротне стране катедре, ипак на њиховој страни. И онда долази до конфузије јер они који носе дневник у рукама имају и друге обавезе и одговорности.
Често срећемо и наставнике  који су претерано самокритични и строги према себи. Они се стално преиспитују - да ли су довољно труда уложили, да ли је требало другачије, да ли је могло боље и често се осећају кривим за (не)успех ученика.
И сами родитељи, тражећи чаробну формулу за васпитање деце, оправдавајући своју немоћ често за неуспех окривљују наставнике.
 На путу одрастања тинејџери виде родитеље и наставнике као препреке.
У исто време, иако су у годинама када то неће признати, имају и потребу да их важне одрасле особе схвате, подрже и прихвате.
Наставник и одељењски старешина могу бити особа од поверења, одрасла особа којој ће адолесценти веровати.
Наставник треба да подржи ученике у покушају да разумеју своја осећања и осећања других људи.
Да прихвате осећања и изађу на крај с њима. Наставник мора да се труди да изгради однос са ученицима, да пажљиво комуницира са
њима и да им помогне да науче да комуницирају. Мора да зна да решава конфликте са њима и међу њима. Мора да их научи да сарађују,
решавају проблеме, управљају учењем, да их науче да доносе одлуке и преузимају одговорност за свој живот.
Кроз свакодневни живот у школи и ситуације у учионици наставници имају прилику да се и сами развијају и да подрже и подстакну развој животних вештина код ученика.
Од наставника се много очекује, и то с различитих страна и изложени су великим притисцима.
Као наставник у учионици сте стално на испиту.
Ако убедите адолесценте да од вас могу добити нешто значајно, нешто што ће им користити у животу положили сте испит.
Извор:

Школа мора сачувати утицај на ученике

Стил понашања наставника и њихови облици утицаја на ученике

Нема коментара:

Постави коментар

Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!