Странице

четвртак, 15. октобар 2020.

Оквир дигиталних компетенција

Школски блог Правно-пословне школе Ниш 
 има задатак да ученицима, родитељима и наставницима помогне у размени  информација, јер сви учесници образовног процеса  имају право на истинито, правовремено, приступачно, безбедно, једноставно и визуелно допадљиво обавештавање са заједничким циљем - да се постигну што бољи резултати.


 Оквир дигиталних компетенција – Наставник за дигитално доба 2019.

Креиран је са циљем да подржи наставнике из
система образовања Републике Србије у процесу интеграције дигиталних концепата, алата и садржаја у свакодневну образовну праксу. 

Овај документ наставници могу да користе за процену нивоа сопствених компетенција и за
промишљање о сопственој пракси, као и за идентификацију наредних корака професионалног развоја.

Под дигиталним компетенцијама у овом документу подразумева се скуп знања, вештина,
ставова, способности и стратегија неопходних за квалитетно коришћење информационо комуникационих технологија и дигиталних медија, а са циљем промишљеног, флексибилног и безбедног унапређивања процеса наставе и учења и других активности у вези са наставничком професијом у онлајн и офлајн окружењу.
Оквир настоји да обухвати дигиталне компетенције специфичне за наставничку професију тако што предлаже 24 компетенције организоване у 6 категорија. 
Област 1Дигитално окружење, обухвата оне дигиталне компетенције које чине предуслов за коришћење потенцијала дигиталних технологија у што већој мери за изградњу успешног грађанског друштва. 
Област 2 – односи се на компетенције које су потребне како би се одговорно и ефикасно користили дигитални ресурси за потребе наставе и учења. 
Област 3 Настава и учење, обухвата она знања и вештине које су кључне за планирање и креирање аутентичног и стимулативног дигиталног окружења за учење које уважава различитост ученика и доприноси њиховој непосредној интеракцији. 
Област 4 – односи се на савремене приступе оцењивању и праћењу напретка ученика који доприносе повећању одговорности за самостално учење, развоју саморегулације и праћењу личног развоја у контексту целоживотног образовања. 
Област 5 Подршка ученицима, односи се на принцип праведности у образовању и истиче потенцијал дигиталних технологија за рад са ученицима којима је потребна додатна образовна подршка.
Област 6 – обухвата низ компетенција у контексту професионалног ангажмана наставника.  

Нема коментара:

Постави коментар

Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!