Странице

уторак, 3. децембар 2019.

Медијске манипулације

http://euinfo.rs/eu-info-kutak-nis/
Сврха образовања је да оснажимо ученика да постане
самосталан у јавном  животу, да постане члан заједнице који ће имати личну корист али и да заједница има користи од њега.

Савремени човек све више упознаје живот "из друге руке", посредством медија, а не из свог непосредног искуства.
Масовни медији постају најјаче средство утицаја и социјализације.

Стога морамо бити свесни опасности које произилазе из могуће манипулативне улоге медија и да на то увек подсећамо.  

НАУМ ЧОМСКИ
Елементи стратегије медијске манипулације су:
Кључни елемент контроле друштва је
скретање јавне пажње са проблема и важних промена о којима одлучују политичке и економске елите. Ум се преплављује бујицом небитних информација, те постаје миран и мање критичан.
Апелуј на емоције, а не на разум
Употреба емотивних реакција класична је техника која изазива кратки спој критичке свести појединца. Изазивање емоција отвара врата подсвесног и олакшава сађење идеја, жеља, страхова…
Држи јавност у незнању
Чини се све да јавност не буде способна да схвати технологије и методе које се користе за контролу и поробљавање. „Квалитет образовања које се даје нижим класама треба да буде тако јадан да понор незнања између нижих и виших класа не може да се премости”.
Служи се дечјим језиком
Када се одраслима обраћа као кад се говори деци, јавност потискује своју критичку свест и порука има снажније дејство на људе. Тај сугестивни механизам у великој мери се користи и приликом рекламирања.
Величај осредњост
Јавност се уверава да су глупост, вулгарност и необразовање „у тренду”, а са друге стране се гуше култура, наука и уметност које не желе да се потчине нормама.
Створи осећање кривице
Појединац се убеђује да је једини скривио своју несрећу, будући да му недостаје интелигенције, способности или труда. Уместо да се побуни против економског система, појединац ће кривити и понижавати себе.
http://www.medijskapismenost.net/

"Човек, који хоће савесно да утичена развитак другог човека,
може да поступа само на један начин:
да развија његову снагу мишљења, да га научи да
проматра чињенице сам својим умом и да сам уме
правити логичне закључке.

Сваки онај који тако не ради, већ који човека хоће да кљука својим плановима и саветима,
као умешеним колачима - тај
може имати сваке друге намере, само не да помогне
развићу онога на кога утиче."

Светозар Марковић

ЕУ Инфо кутак:
Зашто је важно  анализирати медије и критички сагледавати вести

Нема коментара:

Постави коментар

Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!