Странице

субота, 5. мај 2018.

Улога наставника у савременом наставном процесу

Поред моћних информационих технологија које заузимају важно место у васпитно- образовном процесу, ипак, човек и његова људска комуникација кроз реч, сугестију, похвалу и поверење играју и играће главну улогу у модерној школи и савременом учењу.

Још од времена Цицерона (55 год. пре нове ере) познате су идеје да васпитање и образовање није само у писању и читању, рачуну, реторици и филозофији, већ да таква особа мора поседовати ''људскост''.


То, пре свега, значи да треба имати искрен, пријатељски однос према другим људима.



Квинтилијан, Цицеронов ученик такође подржава ставове свога учитеља, те је сматрао да добар наставник треба да разуме потребе и осећања ученика.

Жеља за учењем треба доћи изнутра, а не никаквим присилама и кажњавањем.

Мотив за школом мора се пробудити код деце и то је највећа обавеза и свети циљ наставника и учитеља.

Квинтилијан у свом делу „Образовање говорника“ описујући наставника каже: 

„Нека буде као родитељ својим ученицима и нека на себе гледа као на њиховог представника, јер су они препустили своју децу његовој бризи. Нека буде неоптерећен, али нека не прихвата оптерећење код других. Нека буде пажљив, али не и строг. Нека је близак, али не и превише присан... Нека се његово подучавање, без престанка, бави оним што је позитивно и часно. Што више буде опомињао, то ће ређе морати да кажњава. У његовом подучавању не би требало да буде кокетирања, он би треба да је врло радан, његови захтеви у разреду трајни и упорни, али не и неразборити. Он мора бити спреман да одговара на питања, али и да поставља питања онима који седе ћутке...“
Најважнији услов за стварање повољне социјалне климе у одељењу је однос поштовања и поверења између наставника и ученика, 
односно рационалан однос према моћи. 
Реч је о наставниковој способности да схвати потребе, проблеме и тежње ученика и да усклади њихово понашање. 
Да би у томе успео он би требало да, поред теоријско-педагошких знања користи и категорије живота – доживљај, значење, смисао, вредности, разумевање, сврха, идеал.
А у стварању повољне социјалне климе у одељењу не постоји само један стил и један модел.

Види и презентацију РАЗВОЈНИ ПЛАН ШКОЛЕ 2015 - 2018.




Нема коментара:

Постави коментар

Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!