Добродошли на наш блог

Добродошли на наш блог
На правом сте месту!

Verba volant scripta manent

Речи лете, написано остаје.

abskolanis блог су покренули (Април 2007.) и уређују ученици некада Административно-биротехничке школе у Нишу сада већ ПРАВНО-ПОСЛОВНЕ ШКОЛЕ НИШ. ЗИДНЕ НОВИНЕ наше школе - на интернету! Овде ћете наћи све доступне информације о ПРАВНО-ПОСЛОВНОЈ ШКОЛИ НИШ о ученицима и њиховим активностима. Циљ нам је да што свеобухватније представимо живот и рад у нашој (и вашој) школи а све због садашњих, бивших и највише будућих ученика. Надамо се да смо развој интернет технологије дочекали спремни и да ћете имати све информације које вам могу бити занимљиве или од користи ...

Happy New School Year!

Happy New School Year!
Свуд' пођи ал' кући дођи! ........ Следе чланци - New Posts тј.нове поруке са разним садржајима и линковима до сродних садржаја или детаљнијих објашњења, слика, или других сајтова... Верујемо да ћете се увек враћати на наше странице!

Напомена: потражите линк - Старији постови и видите све!

Напомена: потражите линк - Старији  постови и видите све!
Ако Вам се учини да превише времена треба да се учита страница УВЕРАВАМО Вас да је то само због обиља материјала а не због грешке, сматрали смо да је боље да овако поставимо ствари да би одмах имали јасну слику о садржају блога него да нешто не видите! Ваше стрпљење ће бити награђено занимљивим садржајем.

Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте добродошли!

Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте  добродошли!
Драго нам је да се опет видимо!

понедељак, 28. септембар 2015.

Улога наставника у савременом наставном процесу

Поред моћних информационих технологија које заузимају важно место у васпитно- образовном процесу, ипак, човек и његова људска комуникација кроз реч, сугестију, похвалу и поверење играју и играће главну улогу у модерној школи и савременом учењу. 

Још од времена Цицерона (55 год. пре нове ере) познате су идеје да васпитање и образовање није само у писању и читању, рачуну, реторици и филозофији, већ да таква особа мора поседовати ''људскост''. 

То, пре свега, значи да треба имати искрен,  пријатељски однос према другим људима.

Квинтилијан, Цицеронов ученик такође подржава ставове свога учитеља, те је сматрао да добар наставник треба да разуме потребе и осећања ученика. Жеља за учењем треба доћи изнутра, а не никаквим присилама и кажњавањем. Мотив за школом мора се пробудити код деце и то је највећа обавеза и свети циљ наставника и учитеља.

Квинтилијан у свом делу Образовање говорникаописујући наставника каже: Нека буде као родитељ својим ученицима и нека на себе гледа као на њиховог представника, јер су они препустили своју децу његовој бризи. Нека буде неоптерећен, али нека не прихвата оптерећење код других. Нека буде пажљив, али не и строг. Нека је близак, али не и превише присан... Нека се његово подучавање, без престанка, бави оним што је позитивно и часно. Што више буде опомињао, то ће ређе морати да кажњава. У његовом подучавању не би требало да буде кокетирања, он би треба да је врло радан, његови захтеви у разреду трајни и упорни, али не и неразборити. Он мора бити спреман да одговара на питања, али и да поставља питања онима који седе ћутке...


Најважнији услов за стварање повољне социјалне климе у одељењу је однос поштовања и поверења између наставника и ученика, односно рационалан однос према моћи. Реч је о наставниковој способности да схвати потребе, проблеме и тежње ученика и да усклади њихово понашање. Да би у томе успео он би требало да, поред теоријско-педагошких знања користи и категорије живота – доживљај, значење, смисао, вредности, разумевање, сврха, идеал.


А у стварању повољне социјалне климе у одељењу не постоји само један стил и један модел.
Нове наставне методе 
нису могле ефикасно да се реализују 
без примене ИКТ средстава, 
као што је нпр. пројектна настава. 

Њихова примена омогућава 
да се наставник оствари 
не само као предавач и испитивач 
(традиционална улога наставника)
него и као ментор и стратег наставног процеса 
(нова улога наставника).
У средишту наставног процеса је ученик, 
који је постављен у позицију да
активно учи, истражује и процењује информације 
до којих долази уз помоћ алата ИКТ, 
контекстуализује их кроз практичан рад, 
вежбање, експерименте и сопствена промишљања, 
вршњачку размену мишљења или комуникацију са људима
који нису били традиционално укључени у образовни процес
(родитељи, научници, привредници и др).).

Ученик добија прилику у таквом образовном моделу да
стечена знања и примењује и вреднује,
користећи ИКТ алате које ће, као грађанин 21. века, 
бити у прилици да користи у комуникацији, и као аутор, 
у друштву и на свом будућем радном месту, 
па таква настава практично постаје и подучавање ученика функционалним знањима дигиталне писмености и 
зачетак професионалног развоја ученика, 
примерен захтевима 21. века. 
Тако се, уз помоћ ИКТ алата, боље искористи време часа.
Повезане вести:
Министарство просвете, науке и технолошког развоја
објавило видео  о обуци наставника у оквиру пројекта  "Развионица"
Највећа онлајн обука у региону ?

Нема коментара:

Постави коментар

Овде можете да нас хвалите, критикујете ali i предлажете...
Искористите прилику и учествујте у креирању школског листа АБШ на интернету!

 
Join me on Facebook Follow me on  YouTube